4
9

Na czym polega przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym w Polsce?

Niezależnie od branży prowadzenie firmy wiąże się z koniecznością rywalizacji z konkurencją. To dzięki niej przedsiębiorcy są zmuszeni to nieustannego rozwoju, dzięki któremu nie zostają w tyle. Należy pamiętać, że tego typu konkurencja musi się odbywać na uczciwych zasadach i dlatego stosuje się działania mające na celu eliminowanie nieprawidłowych praktyk.

Zasady sprawiedliwego handlu – kiedy są łamane?

Podobnie jak w innych krajach również w Polsce niektórzy przedsiębiorcy zrobią wszystko aby osiągnąć szybkie i łatwe zyski. W takich sytuacjach nie decydują się na sprzedaż produktów sprawiedliwego handlu lecz uciekają się do nieuczciwych praktyk. Dobre praktyki biznesowe oznaczają nie korzystanie z takich rozwiązań jak:

  • nieetyczna reklama,
  • stosowanie fałszywych opisów produktów,
  • szpiegowanie konkurencji,
  • działanie na szkodę konkurencji,
  • świadome wprowadzenie w błąd swoich klientów.

Ograniczanie nieuczciwym praktyk gospodarczych jest coraz powszechniejszym zjawiskiem. Świadomi, szanujący konsumentów przedsiębiorcy starają eliminować konkurencje uciekającą się do takich rozwiązań.

Fair trade w Polsce – na czym polega?

Najprościej rzecz ujmując program fair trade w Polsce to inicjatywa, której głównym celem jest przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym. Według jej zasad należy stosować dobre praktyki biznesowe takie jak działanie w trosce o klienta i środowisko, płacenie godziwych stawek dla pracowników lub zakaz pracy w nieodpowiednich warunkach. Sprawiedliwy handel fair trade ma na celu promowanie etycznych praktyk, które dają szanse do prawidłowego rozwoju dla wszystkich podmiotów gospodarczych.

W ramach tego programu wiele firm decyduje się zawiązywanie porozumień, w ramach których przestrzegają, szerzą i opracowują zasady sprawiedliwego handlu. Ponadto członkowie takich zespołów monitorują innych przedsiębiorców, co pozwala na wyłapanie tych stosujących nieuczciwe praktyki. Sprawiają, że stosowane przez nich metody tracą na opłacalności, co przynosi korzyści zarówno dla uczciwych firm, jak i dla konsumentów.

Show Comments

No Responses Yet

Leave a Reply