9
15

Masowa wysyłka SMS – sposób na bezpośredni kontakt z klientem

Masowa wysyłka SMS to sposób na bezpośredni i szybki kontakt z klientem. Jest łatwy w użyciu, opłacalny i ma wysoki współczynnik retencji. Masowe akcje sms to najlepszy sposób na dotarcie do większej liczby klientów za pomocą jednej wiadomości. W poniższym artykule dowiesz się więcej na temat masowego wysyłania sms, poznasz zasady działania marketingu bezpośredniego btl.

Firma marketingowa – Czym się zajmuje?

Firma marketingowa to firma, która wykorzystuje marketing do sprzedaży produktu lub usługi. Często nazywana jest agencją reklamową, agencją public relations, firmą PR lub agencją interaktywną. Z definicji marketing to zarządzanie procesem tworzenia, komunikowania, dostarczania i wymiany ofert, które są wartościowe dla klienta. I tym ogólnie zajmuje się firma marketingowa.

Można jednak wyróżnić 3 główne funkcje, na których swoje działania skupiają firmy marketingowe:

  • rozwój strategii marketingowej,
  • kampanie reklamowe,
  • badania marketingowe i analityka danych.

Marketerzy pracujący w firmach marketingowych są odpowiedzialni za określenie, jakie produkty i usługi są najlepsze dla firmy i jej klientów. Dążą do zrozumienia swojego rynku, tworzenia strategii marketingowych i wdrażania ich w celu maksymalizacji potencjalnych zysków.

Co to jest marketing bezpośredni btl i na czym polega?

Skrót BTL oznacza „below the line” – marketing bezpośredni BTL jak sama nazwa wskazuje ma za zadania trafiać bezpośrednio do określonych grup odbiorców. W przeciwieństwie do mediów masowych takich jak radio czy telewizja. Głównym targetem jest tutaj odbiorca indywidualny. Pośród wielu narzędzi marketingu BTL, jednymi z najbardziej popularnych są:

  • e-mail marketing,
  • personalizowane reklamy w wyszukiwarkach internetowych,
  • personalizowane reklamy w mediach społecznościowych,
  • sms marketing.

Narzędzie sms marketing w połączeniu z własnym zbiorem danych zebranym np. w zaplanowanej akcji mailingowej to bardzo skuteczne narzędzie marketingowe. Dobrze zaplanowane przez firmę marketingową akcje sms cechują się dużą skutecznością. Podstawą jest posiadanie dobrej bazy potencjalnych klientów i tym zajmują się też agencje marketingowe, agencje BTL.

Jakie są największe zalety masowej wysyłki sms?

Akcje sms pozwalają przede wszystkim na dotarcie w szybki i skuteczny sposób bezpośrednio do klienta. Wysyłane wiadomości SMS można wykorzystać na różnych etapach ścieżki zakupowej klienta. Główne i najważniejsze zalety masowej wysyłki sms to:

  • bezpośrednie i szybkie dotarcie do potencjalnego klienta na jego telefon – nie jest wymagane połączenie z internetem,
  • szybkie odczytanie wiadomości – w przeciwieństwie do e-mail marketingu, smsy odczytywane są w większości wypadków niemal natychmiastowo co daje natychmiastowe rezultaty tego kanału marketingowego,
  • sms to zwięzły i pozbawiony wysokich wymagań systemowych kanał komunikacji z potencjalnym klientem,
  • możliwość połączenia systemu wysyłkowego z platformą e-commerce,
  • automatyzacja powiadomień i zawartych transakcjach w sklepie internetowym.

Wykorzystanie informacji o klientach np. z konkursów i loterii promocyjnych pozwala zbudować spersonalizowaną bazę klientów do masowej wysyłki sms – to idealny przykład marketingu zintegrowanego, który zwiększa sprzedaż.

Źródło: DCN Direct

Show Comments

No Responses Yet

Leave a Reply